Op zaterdagavond 21 maart verzamelden de deelnemers zich rond 17.00 uur bij Sportcentrum Leek.

In november 2013 hadden we een aantal van ruim 70 deelnemers genoteerd voor deze activiteit. We hadden vooraf goede hoop dat we dit aantal zouden overtreffen. Het evenement is gratis voor BRAVO!-leden, bovendien ontvangt iedere deelnemer nog een consumptiebon en naar ons idee is het leuk om contact te maken met bewoners uit de wijk.

Ondanks de aankondigingen in de nieuwsbrief, de posters in de wijk en niet te vergeten het grote spandoek aan de brug in de Watersingel, begonnen we het bowlen met “maar” 47 deelnemers. Jammer, maar ondanks dit relatief kleine aantal hing er een gezellige en gemoedelijke sfeer en begon iedereen fanatiek met bowlen om een prijs voor de beste bowler van de avond in de wacht te kunnen slepen.

In de twee uren die volgden, was er voor een ieder voldoende gelegenheid om te oefenen en om het puntenaantal flink op te laten lopen. Tussendoor kon er gebruik gemaakt worden van de actie van het Sportcentrum voor een heerlijk frietje met frikandel of kroket tegen een speciaal tarief. Hier werd ook gretig gebruik van gemaakt.

Nadat de tijd voor het bowlen was verstreken, was het tijd voor het uitreiken van de prijzen voor de beste bowlers van de avond.

Er waren prijzen te verdelen in verschillende categorieën en uiteraard was hierbij rekening gehouden met de verschillende leeftijden.

Ingrid Drost won met stip de eerste prijs bij de dames. De prijs voor beste bowler bij de heren was voor de ervaren bowler Menno Bergsma.

Bij de categorie in de leeftijdsgroep van de kinderen boven de 9 jaar won met een verre voorsprong Dennis Sikkens de grote glazen pot met oudhollandse snoepjes. De tweede prijs werd in de wacht gesleept door Fleur van Zandbeek, een iets kleinere glazen pot met snoep.

Bij de kinderen in de jongste leeftijdscategorie tot 9 jaar werden de chocolade paashazen uitgereikt aan Remco Drost bij de jongens en Ines Jansen bij de meisjes.

We kunnen deze bowlingavond het stempel zeer geslaagd geven. Wij hopen dat er door dit enthousiaste verhaal voor de volgende bowlingavond van BRAVO! meer deelnemers over de streep worden getrokken.

Ozio Gallery made with ❤ by turismo.eu/fuerteventura