Traditioneel wordt door Wijkvereniging BRAVO! op tweede Paasdagochtend in een van de parken in Oostindie Paaseieren zoeken en een Vossenjacht georganiseerd.

En ook dit jaar is er door Wijkvereniging BRAVO! dit spektakel georganiseerd.

Helaas viel het ook dit jaar niet mee om nieuwe vrijwilligers te vinden om te helpen bij de paasactiviteiten. Gelukkig waren een aantal oudgedienden bereid om weer een steentje bij te dragen om het eieren zoeken en de vossenjacht tot een succes te maken. Het koken en verven van de eieren is dit jaar gedaan door Rosita Bergsma, Sandra Borger en Bianca Bergwerff, waarvoor dank!

Paaseierenzoeken:

Bewolkt, fris en een koud windje, zo begon paasmaandag de 6e april 2015. Gelukkig bleef het wel droog, dat was toch wel het allerbelangrijkste. Om 9.00 uur begonnen een aantal oudere kinderen de met zorg gekleurde eieren te verstoppen in park Swaalfkensveld. Tegen 9.45 uur kwamen in totaal 63 kinderen tussen de 0 en 5 jaar met ouders of opa en oma binnen druppelen bij de aanmeldkraam. Rond 10.00 uur werd het startsein gegeven om 230 eieren te gaan zoeken, elk kind mocht drie eieren zoeken. Om de spanning wat op te bouwen waren er ook dit jaar wederom 3 gouden eieren her en der verstopt in het park. In het half uur dat volgde kwamen steeds meer kinderen terug met 3 gekleurde eieren in hun mandje of emmertje. De kinderen mochten kiezen of ze de eieren mee wilden nemen naar huis, de meeste kinderen wilden de vrolijk gekleurde eieren mee nemen, alhoewel ze voor consumptie niet meer geschikt zijn. Prijswinnaars Eline Ubels, Sophie Ybema en Toine Rodenboog waren de gelukkige vinders van de gouden eieren. Zij wonnen alle drie een leuke cadeautas. Voor alle andere kinderen was er een beker ranja, chocolade paaseieren en warme knakworstjes, die gretig aftrek vonden.

Vossenjacht:

In 2014 heeft er geen vossenjacht plaats gevonden door gebrek aan vrijwilligers en vossen. Dit jaar hadden we vooraf de hoop dat we misschien wel de 100 aanmeldingen, zoals andere jaren, zouden overtreffen. Dat is helaas niet gelukt, maar met 7 groepen van elk 6 kinderen hadden we weer een mooie start. Om 11.00 uur gingen de groepen van start, op zoek naar 10 vossen. Bij het vinden van een vos kreeg de groep 3 letters. Ook op 5 ramen van woningen in het gebied was een letter geplakt. Hoe meer letters gevonden, hoe makkelijker het werd om de slagzin te vinden.

Uiteindelijk was de slagzin als volgt: “ Welke vos heeft het gouden ei gestolen?”. Dit was meteen ook een extra opdracht om het gouden ei bij een vos te vinden. Vos Edwin Tuinstra bleek het gouden ei gestolen te hebben. Joyce Sauer bedacht ook dit jaar de slagzin en zorgde voor de uitwerking van de opdrachten voor de vossenjacht, waarvoor dank!
Rond 12.00 uur werden alle groepen weer verwacht in park Swaalfkensveld. Hier was nog even de tijd om de slagzin juist in te vullen en het juiste antwoord op de bovenstaande vraag te geven. Waarna de jury de inzendingen ging controleren. Daarna werd de winnaar bekend gemaakt. Groep 2 onder leiding van teamcaptain Marvin Brink wonnen allemaal een chocolade paashaas.

De organisatie wil hierbij nog het aantal jeugdige vossen complimenteren, die deze taak al dan niet deden voor de maatschappelijke stage voor de middelbare school. Top jongelui, Fleur en Yasmin van Zandbeek, Daniëlle Meijer, Laureen Brink, Jordi Boonstra, Dennis en Matthijs Sikkens, jullie hebben het goede voorbeeld gegeven.
Hopelijk doet goed voorbeeld volgend jaar goed volgen!

Vrijwilligers bedankt!

stop view